REGLAMENT MARATÓ BOUMORT
MARATÓ 46KM
MITJA MARATÓ 23KM
CURTA/CAMINADA 11KM
1. Participants/Inscripcions
El nombre màxim de participants, sumant les tres distàncies, serà de 350.
L'edat mínima per participar en els recorreguts és la següent:
XICS (SUB15): nascuts els anys 2013, 2012, 2011, 2010.
JÚNIORS (SUB19): nascuts els anys 2009, 2008, 2007, 2006.
Els menors de 18 anys hauran de presentar una autorització del pare/mare o tutor legal en el moment de recollir el dorsal. *Adjuntem autorització (descarrega aquí)
En cas de NO estar federat a la FEEC (C, D, E i F) o altres federacions estrangeres adherides a la UIAA o a la FSA, és obligatori adquirir una assegurança d'un dia en el moment de fer la inscripció. L'assegurança de dia són 3 euros.
Les inscripcions es faran telemàticament a través de la pàgina web del ‘9h.sports’: https://www.9hsports.cat/ca/informacio_cursa/879, i es tancaran el dijous 03 d’abril de 2025 a les 23:59h, quan s’arribi al màxim de corredors i/o quan s’hagi superat la data límit establerta. El mateix dia de la cursa no hi haurà possibilitat de fer inscripcions.
Preu de les inscripcions:
|
Fins
el 30/03/2025 a les 23:59h |
A
partir del 31/03/2025 a les 00:00h (augment
3€) |
46km |
38€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
41€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
23km |
28€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
31€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
11km |
18€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
21€ (bossa corredor + samarreta
+ dinar) |
*S’assegura talla als inscrits
abans del 24/02/2025*
* Referent al dinar, hi haurà opció vegetariana*
2. Dia/Horaris/Arribada/Sortida
Aquestes
curses es realitzaran el 05 d’abril de 2025.
La
sortida i l’arribada seran des de la plaça de l’Església d’Organyà https://maps.app.goo.gl/FgYmhumYQRVcf4dEA
Hores
de sortida i temps màxim d’arribada:
|
Sortida |
Temps i hora màxim arribada |
46km |
08:00h |
17:00h (9h) |
23km |
09:00h |
14:00h (5h) |
11km |
09:30h |
13:30h (4h) |
La sortida es realitzarà
en grup, i tots els corredors acabaran la cursa havent travessat l’arc
d’arribada situat a la Plaça de l'Església d’Organyà dins
el límit de temps establert.
3. Recorregut
Hi ha tres recorreguts
possibles: 46km (Marató), 23km (Mitja) i 11km (Curta).
Referent a la Marató (46km), els
participants hauran de passar pels Controls de Pas (CP) en el límit de temps
màxim que preveu l’organització. A cada CP hi haurà personal de l'organització
que verificarà el pas dels corredors. Els participants són els responsables
d'assegurar-se que el controlador ha verificat el seu pas per cada CP.
|
Tall horari (provisional) |
|||
46km |
Km 15,6
(Sota el Pas de Finestres) 2:30h des de la sortida: Hora màxim 10:30h |
Km x (Prat Muntaner) 5h des de la sortida: Hora màxim 13:00h |
Km x (Pista Vilar-Pas Finsestres) 7h30 des de la sortida: Hora màxim 15:30h |
Km 46 (Meta) 9h des de la sortida: Hora màxim 17:00h |
En el
primer tall, es desviarà el corredor cap al recorregut de la cursa
de 23km, però sense puntuar en cap categoria.
En el segon, tercer i últim tall, el corredor queda desqualificat de la cursa.
Els temps de tall estan calculats per poder finalitzar la cursa dins l'horari màxim establert. No es permetrà continuar als que superin aquestes barreres horàries. Se’ls hi retirarà el dorsal i se’ls demanarà firmar l’acta de retirada de la cursa.
Un equip escombra de l'organització farà el recorregut tancant la carrera. S'ha de seguir en tot moment les indicacions del personal de l'organització i de seguretat.
Està prohibit abandonar
el recorregut marcat per l’organització, així com retallar-lo o escurçar-lo.
Aquests actes comportant conseqüències que es detallen al punt 11 d’aquest
reglament.
4. Podis
Hi haurà podi femení i
masculí per cada cursa, independentment de l’edat:
- Marató 46km: Podi masculí a 1r,
2n i 3r
Podi femení a 1r,
2n i 3r
- Mitja 23km: Podi masculí a 1r,
2n i 3r
Podi femení a 1r,
2n i 3r
- Curta 11km: Podi masculí a 1r,
2n i 3r
Podi femení a 1r,
2n i 3r
Els horaris dels podis
es comunicaran el mateix dia de la cursa.
5. Material Obligatori
Per tal de garantir la seva seguretat cada participant haurà de disposar del següent material:
47K |
23K |
11K |
|
Motxilla
o equivalent |
X |
||
Manta Tèrmica |
X |
||
Telefònic
mòbil carregat i operatiu |
X |
||
Jaqueta
paravent |
X |
X |
|
Situació
d’hidratació o got |
X |
X |
X |
Cada corredor haurà de
tenir material adequat per suportar les condicions pròpies de la prova i el
material obligatori, fins i tot l'alimentació.
Per poder accedir al recinte tancat de sortida es revisaran els dorsals i el material obligatori. Els participants que no portin el material obligatori, o que el presentin inutilitzat o defectuós, no podran entrar-hi i per tant no participaran a la cursa.
L’organització es reserva el dret de modificar el material obligatori 24h abans de la cursa segons situació meteorològica.
6. Dorsals
Els participants hauran de portar en tot moment el dorsal facilitat per l'organització, col·locat a la part del davant. Els dorsals hauran d'estar sempre visibles, no es poden retallar, doblegar, tapar ni modificar.
No està permès
l’intercanvi de dorsals, ni abans, ni durant la cursa. Aquest acte provocaria
la desqualificació immediata.
7. Avituallaments
L’organització posarà
avituallaments líquids i sòlids separats aproximadament d'entre 5 i 10 km entre ells. NO hi haurà gots a
cap avituallament, sent responsable el participant de portar-lo.
8. Abandonaments
Excepte en cas d'accident, només és possible abandonar en un punt de control o avituallament, comunicant-ho a l’organització. Si aquest punt no fos accessible en vehicle, el corredor haurà d’accedir pels seus propis mitjans a l’avituallament més proper. Se’ls hi retirarà el dorsal i se’ls demanarà firmar l’acta de retirada de la cursa.
En cas d’abandonament,
s'ha de comunicar el més aviat possible al personal de l'organització.
L'organització disposarà de vehicles de retorn a Organyà als punts de control o
avituallament (CPA). Només hi haurà un viatge; per tant, la tornada es farà en
tancar els controls. L’abandonament voluntari fora dels CPA es farà per mitjans
propis. Hi ha cobertura telefònica en molts punts del recorregut.
9. Seguretat
Hi haurà personal mèdic i ambulància a la sortida i arribada per intervenir si és necessari, així com en punts estratègics personal dels Bombers Voluntaris d’ Organyà en contacte amb els grup de rescat de Bombers GRAE per si fes falta la seva actuació.
L'organització situarà, en determinats punts del recorregut i als controls de pas, personal especialitzat encarregat de vetllar per la seguretat dels participants. És obligatori seguir les indicacions d'aquest personal, que estarà convenientment identificat.
L'organització (i entre ells l’escombra de la cursa ) pot parar momentàniament a un corredor o obligar-lo a abandonar la cursa si considera que el seu estat posa en perill la seva integritat física o la seva seguretat.
10. Meteorologia
La cursa es durà a terme encara que faci mal temps (si no són condicions extremes).
L'organització reserva el dret de fer qualsevol modificació o suspendre-la quan les condicions meteorològiques així ho aconsellin, o per força major alienes a l’organització.
Si
calgués interrompre’s o suspendre’s en un punt del recorregut, per realitzar la
classificació, es tindrà en compte l’ordre i el temps de l’últim CP passat. En
cas de males condicions meteorològiques o per raons de seguretat,
l'organització es reserva el dret de parar la prova, de modificar-ne el
recorregut o de variar els límits horaris.
En el cas que les
condicions climatològiques ho aconsellin, hi haurà un recorregut alternatiu que
es comunicarà convenientment al brífing previ a la sortida. Si es decidís el
canvi al recorregut alternatiu una vegada efectuada la sortida, aquest s’haurà de
comunicar als participants en el punt de control oportú.
11. Política de devolucions
Les inscripcions són personals i intransferibles. No es faran canvis de titularitat ni es permetrà la cessió del dorsal a un altre participant.
1. No es faran devolucions de l'import de la inscripció, excepte en casos de força major degudament justificats, com ara una lesió greu, malaltia o altres circumstàncies excepcionals que impedeixin la participació en la prova. En aquests casos, l’organització valorarà la sol·licitud i podrà concedir una devolució parcial.
Per sol·licitar una devolució per força major, s’haurà d’enviar un correu electrònic a atleticsantafe@gmail.com , indicant el nom complet, DNI/NIE/passaport, número de dorsal (si ja ha estat assignat) i la documentació que acrediti la causa de força major (certificat mèdic, informe oficial, etc.). L’organització respondrà en un termini màxim de 7 dies laborables.
2. Canvis de distància
- Si un participant sol·licita un canvi a una distància inferior, no es retornarà la diferència de preu.
- Si un participant sol·licita un canvi a una distància superior, haurà d'abonar la diferència corresponent.
3. Cancel·lació de la cursa per causes meteorològiques o de força major
- En cas que totes les distàncies de la cursa siguin cancel·lades per motius meteorològics, catàstrofes naturals o altres causes de força major, es retornarà el 80% de l'import de la inscripció als participants.
- Si es cancel·la únicament la Marató (46 km), els participants seran traslladats automàticament a la Mitja Marató (23 km) sense devolució de diners.
- Si es cancel·la la Mitja Marató (23 km), els participants seran traslladats automàticament a la Cursa Curta (11 km) sense devolució de diners.
- Les despeses de gestió de la plataforma d’inscripcions no són reemborsables en cap cas.
12. Direcció i comitè de cursa
El comitè de cursa estarà format per:
- Director de cursa
- Director de seguretat
- 4 membres del club organitzador
- 1 membre dels
cossos de seguretat (Bombers del territori)
- 2 corredors/es
(assignats amb anterioritat al brífing)
Seran
decisions del comitè de cursa:
- La modificació i/o cancel·lació de la cursa amb anterioritat a la seva celebració per preservar la integritat dels corredors.
- Atendre a les reclamacions presentades a la direcció de cursa.
- La direcció de cursa podrà retirar de la competició un corredor quan considerin que té disminuïdes les seves capacitats físiques o tècniques a causa del cansament, no disposi del material obligatori, o les seves condicions no siguin les apropiades per continuar la cursa.
- També podrà suspendre, retallar, neutralitzar o aturar la cursa un cop començada, per seguretat o causes de força major alienes a la seva voluntat (climatologia, etc.).
- Els comissaris de CP són els responsables dels Punts de Control de Pas Obligat.
- Els participants no podran reclamar sobre el reglament, les classificacions i els itineraris als comissaris o interrogar-los.
13. Desqualificacions i Penalitzacions
FALTES
LLEUS – Penalització de 2 hores |
a.
Rebre assistència externa fora de les zones
d’avituallament. b.
No dur el dorsal visible o no mostrar-lo a
l’organització. c. Retallar el recorregut ( es penalitzarà amb
el doble de temps que la direcció calculi que ha pogut guanyar ). |
FALTES
GREUS - Desqualificació i |
a.
No dur una part del material obligatori. b.
Fer servir qualsevol mitjà de transport o
locomoció durant una part del recorregut. c.
Qualsevol desconsideració greu cap a
qualsevol membre de l’organització ( són voluntaris ). d. No guardar respecte a les normes esportives
de companyia, respecte a la natura, medi ambient i ètica esportiva. e.
No assistir i comunicar al control més
proper qualsevol accident que observi. f.
Saltar-se un control de pas obligatori. g.
Passar fora del límit de temps màxim pels
controls de pas o l’arribada. |
14. Reclamacions
Les reclamacions s'han
de fer al comitè de cursa, i s'han de presentar per escrit degudament
complimentada, a l'organització com a molt tard una hora abans del lliurament
dels premis, acompanyada de 30 € de fiança que es retornaran en cas de que la
reclamació prosperi.
15. Drets d’imatge
Amb la inscripció, tots els participants autoritzen a l’organització a utilitzar les imatges gravades per tal promocionar la cursa. L'organització es reserva els drets exclusius de les imatges, vídeos i informació de les proves, així com d’utilitzar tot aquest material per a anuncis, relacions públiques o qualsevol altre propòsit periodístic o de promoció de l'acte. Qualsevol projecte mediàtic o publicitari haurà de tenir, abans, el consentiment de l'organització.
16. Responsabilitats
Els participants ho fan
sota la seva responsabilitat. Sobre ells recau la decisió de sortir i realitzar
la cursa. Els participants eximeixen l'organització de les reclamacions o
demandes basades en suposades accions o no accions seves o d’altres que actuïn
al seu favor, i també de les reclamacions o demandes resultants dels danys que
els puguin succeir, a ells i al seu material, inclosos la pèrdua o
l'extraviament. Els participants hauran de firmar els documents que es
requereixen per evidenciar més clarament qualsevol apartat del reglament.
17. Signatura
La signatura de la inscripció dels participants (i la inscripció en sí, en el cas d'Internet), implica haver llegit, entès i adquirit el compromís que a continuació s'exposa:
"Certifico que em
trobo en bon estat físic. Eximeixo els organitzadors, els espònsors,
patrocinadors i col·laboradors de l'esdeveniment, de tota responsabilitat que
es pogués derivar de la meva participació a l'esdeveniment, com ara la pèrdua
d'objectes personals per robatori o altres circumstàncies. Renuncio a tota
acció legal que pogués derivar-se de la meva participació a l'esdeveniment.
Autoritzo als organitzadors de l'esdeveniment que gravin totalment o
parcialment la meva participació en aquest, mitjançant fotografies,
pel·lícules, televisió, ràdio, vídeo i qualsevol altre mitjà conegut o per
conèixer, i cedeixo tots els drets relatius a la seva explotació comercial i
publicitària que considerin oportú exercir, sense dret per part meva a rebre
cap mena de compensació econòmica."
Tot allò que no estigui previst en aquest reglament ,
tindrà com a referència el reglament del Cadí Circuit Fer
(https://www.circuitfer.cat/reglament-2023) i el de la Copa Catalana de curses
de muntanya de la FEEC i en últim lloc el
criteri de l’organització.